Реальність смерті Ісуса

У Великому Пості дуже часто акцентують увагу на терпіннях, хресній смерті та погребінню Ісуса Христа. Інколи на ці речі звертають аж занадто уваги. Проте маємо розуміти, що смерть, поховання та воскресіння Ісуса – це не просто богословські ідеї, але історичні події.

Жоден історик незалежно від того, чи він є визнавцем якоїсь релігії  чи – ні, чи він – християнин, а чи атеїст, не буде сумніватися в тому, що Ісус з Назарету дійсно жив  в І столітті та був страчений при Понтії Пилаті. На загал це визнають усі, хоча час-від-часу з’являються певні книги, в яких говориться, що Ісус не був страчений, але втік у Єгипет.

Про смерть Ісуса говорять не тільки автори Нового Завіту та християнська література перших віків, але і юдейські та римські автори.

Йосип Флавій, античний юдейський історик І століття стверджує, що Ісус за звинуваченням впливових юдеїв був засуджений на розп’яття Пилатом (Юдейські древності, 18.63-64).

Римський історик Тацит пише: «Христос… був вбитий за царювання Тиберія прокуратором Понтієм Пилатом» (Аннали, 15.44). Це переплітається з тим, про що говориться в Євангеліях.

Сирієць Мар бара Серапіон в листі до сина, який, ймовірно, написаний вкінці І століття, згадує про Ісуса, «мудрого царя» юдеїв.

Смерть Ісус підтверджується тим фактом, що вона була несподіваною для Його послідовників. Коли Ісус говорить Своїм учням про терпіння та смерть, то Петро Його відводить в сторону та починає сперечатися (пор. Мр. 8:31-33). Тут явно бачимо, що Петро не очікував такого фіналу життя Ісус. Учні гадали, що вони сядуть по праву та ліву руку Ісуса в новому уряді Ізраїлю (пор. Мт. 19:28; Мр. 10:35-40; Лк. 22:28-30).

Насправді смерть Ісуса бентежила Його учнів. Саме про це говорить Павло, коли заявляє: «Я не соромлюся Євангелії…» (Рим. 1:16). Народ, який заселяв римський світ вірив, що сини Бога, герої та спасителі не помирають на хрестах. Це стосується і смерті Ісуса, котра не викликала жодних сентиментальних почуттів, бо хрест приводив  жах тодішній світ. Яким же чином смерть на хресті може стати доброю новиною? Це питання приводило в сум’яття як юдеїв, так  і поган. Якщо би Ісуса не розіп’яли, якщо би Він не помер на хресті, то кому б було потрібно вигадати таку історію?

Ні, смерть Ісуса не була вигадко. Це сувора та історична правда. Про неї знали нехристияни, а самі послідовники Ісуса прийшли  в замішання. По крайній мірі в той час, коли вони зіткнулися з цією подією. В нас, звичайно, що немає сумнівів, що Ісус був розп’ятий та помер. Пізніше спробуємо роздумати: чому це відбулося.

За книгою: Т. Райта, К. Эванса «Иисуспоследние дни. Что жепроизошлона самом деле»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.